Välkommen till Arkeologibloggens nya hem!

13 juni 2019
Välkommen till Arkeologibloggens nya hem!

Upplandsmuseets arkeologer har bloggat på Arkeologibloggen sedan 2011. Här har allt möjligt från den arkeologiska världen och vardagen rymts. Nu har vi flyttat till Upplandsmuseets hemsida! Nytt utseende men (nästan) samma arkeolger!

Alla inlägg har såklart fått följa med, dessa finns i arkivet som ni hittar till höger på bloggens startsida. Där kan ni också välja bland olika taggar för att hitta ilägg med teman som intresserar er! Det är bara att klicka er fram.

Bland våra äldre inlägg kan ni hitta godbitar som ”Ett medeltida trägolv mitt i Uppsala”, ”Guld och granater från Gnista” och ”Hästen i huset”. Eller varför inte upptäcka vårat mest lästa inlägg någonsin? Debattinlägget om Antikrundan i SVT skrevs 2014 men läses fortfarande nästan dagligen!

Håll utkik här eller på Upplandsmuseets facebook för uppdateringar från oss bloggande arkeologer!

Välkomna!

Författare: Emelie Sunding