Aktuellt på Gamla Uppsala museum

Aktuellt på Gamla Uppsala museum Gamla Uppsala museum, foto: Anna Rasmusson

Gamla Uppsala museum erbjuder öppna visningar och familjeaktiviteter varje lördag och söndag. Visningen börjar kl. 13.00 och hålls på svenska inomhus i museet. Familjeaktiviteten har olika teman olika veckor och börjar kl. 14.00. Vi arrangerar också evenemang där det förflutna levandegörs.

Vikingatidsfestival

Anmälan öppen

Vill du stå som knall på vikingatidsfestivalen den 14-16 juni 2024?

För att medverka som försäljare under vikingafestivalen i Gamla Uppsala 2024 skall du:

Finnas på plats med sitt tält/ marknadsstånd mellan 10.00 och 17.30 alla tre marknadsdagarna.

Vara klädd i tidsenliga klädsel (glasögon och vanliga skor är ok).

Varorna som säljs på festivalområdet skall ha anknytning till vikingatiden. För att skapa rätt känsla ber vi er att i ett tidigt läge tänka igenom vad som passar just denna marknad och ta bort alla onödiga plastförpackningar och liknande.

Övriga frågor kontakta Contact

Vikingaskola

Varje lördag och söndag kl. 14.00 hålls vår Vikingaskola med roliga aktiviteter för barnfamiljer. Aktivteterna anpassas till alla åldrar med passar bäst från fyra år och uppåt.

Aktivteterna ingår i entrébiljetten och är gratis för alla under 19 år.

Övergång till Region Uppsala och Upplandsmuseet

Från och med den 1 januari 2022 drivs verksamheten av Stiftelsen Upplandsmuseet - frågor angående detta ställs till Contact

Gamla Uppsala museum nås på 018-23 93 01 eller Contact.